Mercedes-Benz Sprinter 416 CDI 4x4 (163 KM, automat) to zoptymalizowany technicznie, wysokiej jakości pojazd turystyczny. Łączy w sobie solidną podstawę vana 4x4 z wypróbowanym i przetestowanym wyposażeniem premium La Strada Regent S. Dzięki szeroko zakrojonym ulepszeniom w obszarach energii, bezpieczeństwa i multimediów, pojazd ten jest specjalnie przygotowany do maksymalnej niezależności i zdolności terenowych.
Najważniejsze cechy to wybierana technologia napędu na wszystkie koła z redukcją biegów (niski zakres) i rozszerzone zasilanie energią. Akumulatory litowe o pojemności 270 Ah (3x 90 Ah) w połączeniu z energią słoneczną i wzmacniaczem ładowania Victron gwarantują wysoki poziom samowystarczalności. Wyposażony w ogrzewanie diesla Truma Combi 6D wraz z zestawem wysokościowym, kamper jest optymalnie przygotowany do wymagających warunków i długotrwałych podróży.
Najważniejsze cechy pojazdu w skrócie:
* Pojazd bazowy Premium: Mercedes-Benz 416 CDI Euro 6 z 7G-TRONIC PLUS pierwsza rejestracja 06/2019, 99 900 km
* Napęd: wybierany napęd na wszystkie koła z redukcją biegów (niski zakres)
* Silnik: 2.2 CDI, 120 kW (163 KM), automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS
* Opony: BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 (245/75R16) na obręczach stalowych.
* Wnętrze: Wnętrze Premium od La Strada, model Regent S (4 miejsca)
* Masa: Masa całkowita pojazdu 3 500 kg (bez ładunku). Masa własna gotowa do jazdy ok. 3 018 kg.
* Akumulator litowy o pojemności 270 Ah + Solar Power + MPPT
* Nagrzewnica wysokoprężna Truma 6D + zestaw wysokościowy + podgrzewany zbiornik na ścieki
* Wysokiej klasy system dźwiękowy: kompletny system Eton DSP + JBL
* Ulepszenie bezpieczeństwa: zamki Helios i Thule oraz wszystkie systemy wspomagające Mercedesa (DISTRONIC, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, martwe pole).
* TÜV: ważny do 09/2026 r.
I. Technologia i osiągi terenowe
Napęd i podwozie: Możliwość wyboru napędu na wszystkie koła w połączeniu z redukcją biegów i oponami BF Goodrich All-Terrain zapewnia maksymalną przyczepność i bezpieczeństwo na luźnych nawierzchniach. Podwozie jest wyposażone w wersję do jazdy po bezdrożach.
Samowystarczalność energetyczna: Trzy wbudowane akumulatory litowe Super-B (270 Ah), wspomagane przez wzmacniacz ładowania Victron i system solarny, gwarantują wysoki stopień niezależności od zewnętrznych źródeł zasilania.
Ogrzewanie i klimatyzacja: Nagrzewnica wysokoprężna Truma Combi 6D z zestawem wysokościowym jest zoptymalizowana do pracy przez cały rok. System klimatyzacji Tempmatic w kabinie zapewnia komfort w wysokich temperaturach.
II Komfort, bezpieczeństwo i multimedia
Infotainment: Rozszerzone centrum MBUX (10,25") i wysokiej klasy system dźwiękowy (Eton DSP + subwoofer JBL) oferują rozrywkę i nawigację na poziomie premium.
Systemy asystujące: Obszerna lista systemów asystujących Mercedesa, w tym DISTRONIC i Lane Keeping Assist, zapewnia maksymalne bezpieczeństwo jazdy.
Bezpieczeństwo: Połączenie systemów montowanych fabrycznie oraz doposażonych w zamki bezpieczeństwa Helios i Thule zapewnia kompleksową ochronę przed kradzieżą.
Łączność: router WLAN z dwiema kartami SIM Teltonika i kamera samochodowa DVR oferują nowoczesną łączność sieciową i dodatkowy monitoring.
Szczegółowe podsumowanie
I. Podstawowe dane i podwozie
Pojazd to MERCEDES-BENZ Sprinter/Regent S 4x4 typu 416 CDI 7G-TRONIC Plus. Po raz pierwszy został zarejestrowany 26.06.2019 r., a jego aktualny przebieg wynosi 99 900 km. Kolor to głęboka czerń (lakier uni). Kamper jest napędzany silnikiem wysokoprężnym katalitycznym (4-cylindrowy, 2143 cm3, 120 kW / 163 KM) za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC PLUS z możliwością wyboru napędu na wszystkie koła i redukcji biegów (Euro 6). Główny zbiornik paliwa mieści 93 litry.
Wymiary to: długość 5932 mm, szerokość 2040 mm i wysokość 2915 mm (rozstaw osi 3665 mm). Masa całkowita pojazdu wynosi 3500 kg (masa własna 3018 kg, ładowność 482 kg). Podwozie ma złą konstrukcję drogową i porusza się na oponach BF Goodrich AllTerrain (245/75R16) na stalowych obręczach 6,5 J x 16.
II Nadwozie i wyposażenie kempingowe (La Strada Regent S)
Konwersja La Strady oferuje 4 miejsca siedzące (obrotowe przednie fotele, 2-osobowa kanapa) i wygodne poprzeczne tylne łóżko (198 x 144/119 cm). Kuchnia wyposażona jest w 3-palnikową płytę gazową, zlewozmywak i 65-litrową lodówkę kompresorową. W części sanitarnej znajduje się prysznic, toaleta chemiczna i umywalka. Dodatkowy komfort zapewnia grzejnik diesla Truma Combi 6D z zestawem wysokościowym, 100 litrami świeżej wody i 70-litrowym podgrzewanym zbiornikiem na ścieki. Wyposażenie zewnętrzne obejmuje prysznic zewnętrzny i stojak na rowery. We wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca do przechowywania w szafkach, schowkach technicznych i schowku pod podłogą.
III Energia i elektryka (modernizacje)
Zasilanie jest zaprojektowane z myślą o dużej pojemności: 3x akumulatory litowe Super-B 90 Ah (łącznie 270 Ah), ładowane za pomocą wzmacniacza ładowania Victron i panelu słonecznego 100 W. Dostępne jest podłączenie do zasilania z lądu. Oświetlenie obejmuje przyciemniane oświetlenie otoczenia LED i 4 oddzielnie przełączane zewnętrzne światła robocze.
IV. Komfort podwozia i system informacyjno-rozrywkowy
Kabina jest wyposażona w klimatyzację z regulacją Tempmatic, elektryczne dodatkowe ogrzewanie gorącym powietrzem i funkcje zapewniające komfort, takie jak bezkluczykowy rozruch, komfortowe fotele kierowcy z podparciem lędźwiowym, skórzana kierownica i elektryczny hamulec postojowy. System informacyjno-rozrywkowy obejmuje system multimedialny MBUX (ekran dotykowy 10,25"), radio DAB, system dźwiękowy Eton/JBL i kamerę cofania. Łączność zapewnia router Teltonika (dual SIM, WLAN) oraz system DVR dashcam.
V. Systemy wspomagania i bezpieczeństwa
Pojazd jest kompleksowo wyposażony w systemy wspomagające, w tym DISTRONIC (Distance Assist), Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, Traffic Sign Assist, ADAPTIVE ESP, Crosswind Assist, Active Brake Assist i ATTENTION ASSIST. Dodatkowe bezpieczeństwo gwarantują zamki bezpieczeństwa Helios i Thule, alarm gazowy i klakson alarmu sprężarki.
VI Stan techniczny i uwagi do ekspertyzy (09/2025)
Raport wskazuje na następujące wady kosmetyczne: wykończenie skrzynki bezpieczników (uszkodzenie termiczne), maska (odpryski / wgniecenia), drzwi przesuwne / drzwi przednie prawe (wgniecenia / uszkodzenia lakieru), tylny prawy panel boczny (wgniecenie) oraz uszkodzenie podsufitki pojazdu.