Ogólne warunki korzystania z platformy caravanmarkt24.de

I. Zakres zastosowania

  1. Ogólne Warunki Handlowe ("OWH") regulują korzystanie ze strony internetowej www.caravanmarkt24.de.
  2. Niniejsze OWH wchodzą w życie dla wszystkich użytkowników z chwilą rejestracji.
  3. W przypadku wprowadzenia zmian w niniejszych OWU, dotychczasowi użytkownicy zostaną poinformowani o nowych OWU za pośrednictwem wiadomości e-mail podanej podczas rejestracji lub przy następnej wizycie na stronie caravanmarkt24.de. Jeśli nie wyrażą oni zgody na nowe OWU, ich dostęp do strony internetowej może zostać ograniczony w całości lub w części.

 

II. Korzystanie z platformy

  1. P&O Autoauktionen GmbH, z siedzibą przy Mühlenstraße 8 A w 14167 Berlin, HRB 227292 B Amtsgericht Berlin ("Operator"), udostępnia platformę pośrednictwa (zwaną dalej "Platformą") do sprzedaży używanych i nowych pojazdów, w szczególności kamperów, przyczep kempingowych i podobnych pojazdów, pod adresem internetowym www.caravanmarkt24.de. Operator jest odpowiedzialny za udostępnienie Platformy.
  2. Udostępniając platformę, operator działa jedynie jako pośrednik. Operator sam nie oferuje żadnych pojazdów na sprzedaż, a w szczególności nie staje się stroną umów kupna-sprzedaży zawieranych wyłącznie pomiędzy użytkownikami tej platformy.
  3. Dostosowania, zmiany i uzupełnienia platformy umownej, a także środki służące identyfikacji i usuwaniu usterek będą prowadzić do tymczasowego przerwania lub ograniczenia dostępności tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne ze względów technicznych.
  4. Funkcjonalność platformy jest monitorowana od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 9:00 do 17:00 . W przypadku poważnych błędów - korzystanie z platformy nie jest już możliwe lub jest poważnie ograniczone - konserwacja zostanie przeprowadzona w ciągu 48 godzin od momentu, gdy operator dowie się lub zostanie poinformowany o błędzie.
  5. Operator jest upoważniony do tymczasowego ograniczenia swoich usług, jeśli jest to konieczne do (poprawy) funkcjonalności, bezpieczeństwa i/lub dostosowania platformy ("prace konserwacyjne"). O ile to możliwe, prace konserwacyjne i przewidywany czas ich trwania zostaną ogłoszone co najmniej 3 dni przed ich przeprowadzeniem.
  6. Użytkownicy mogą z wyprzedzeniem wprowadzić dane swojego pojazdu w masce wprowadzania na niektórych podstronach lub stronach internetowych Platformy i na tej podstawie otrzymać bezpłatną wycenę (zwaną dalej "wyceną", "wynikiem wyceny" lub "wyceną") potencjalnie możliwej do uzyskania ceny sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  7. Wynik wyceny dostarczony przez operatora platformy pocztą elektroniczną jest jedynie przybliżonym szacunkiem ceny sprzedaży aktualnie możliwej do osiągnięcia na rynku w oparciu o dane pojazdu wprowadzone przez użytkownika i dlatego nie może być wykorzystywany w postępowaniach prawnych lub podobnych. nie mogą być wykorzystywane w postępowaniach prawnych lub podobnych sprawach. Ani wynik wyceny, ani dalsze informacje podane w tym kontekście nie stanowią wiążącej oferty zakupu pojazdu od użytkownika ani wiążącej oferty sprzedaży pojazdu przez użytkownika.
  8. Użytkownik, który zażądał wyceny lub otrzymał wynik wyceny zgodnie z powyższymi ustępami,
    może dodać dalsze informacje o swoim pojeździe na platformie, a tym samym utworzyć bezpłatne ogłoszenie sprzedaży zgodnie z postanowieniami § III i § IV.

 

III Rejestracja, blokowanie i usuwanie konta użytkownika

  1. Korzystanie z pełnego zakresu funkcji platformy wymaga rejestracji i zalogowania się jako użytkownik.
  2. Tylko komercyjni dealerzy pojazdów używanych i nowych, w szczególności specjalizujący się w rynku kamperów i przyczep kempingowych, są uprawnieni do rejestracji jako kupujący, zwani dalej "kupującymi", "oferentami" lub "oferentami z najwyższą ceną". Należy przedstawić dowód statusu dealera pojazdów w postaci odpowiedniej dokumentacji (np. rejestracji działalności gospodarczej). Operator sprawdzi dopuszczalność rejestracji na podstawie przedłożonych dokumentów i danych, a w przypadku pozytywnego wyniku aktywuje rejestrację. Nie ma prawa do aktywacji. Operator nie przyznaje dostępu do licytacji konsumentom ani innym przedsiębiorcom, którzy nie mają związku z handlem pojazdami.
  3. Wszyscy, którzy chcą wystawić na sprzedaż na platformie używane lub nowe kampery, przyczepy kempingowe lub podobne pojazdy, zwani dalej "sprzedającymi", są upoważnieni do zarejestrowania się jako sprzedający.
  4. Dane wymagane podczas rejestracji muszą być kompletne i poprawne. Jeśli dane te ulegną zmianie w czasie, użytkownik jest zobowiązany do aktualizacji informacji przed wzięciem udziału w aukcji.
  5. Po rejestracji i aktywacji konta użytkownika zostaje zawarta umowa o korzystanie z platformy między operatorem a użytkownikiem.
  6. Zarówno operator, jak i użytkownik mogą w każdej chwili wypowiedzieć umowę użytkowania z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia. Po zadeklarowaniu rezygnacji wygasa możliwość umieszczania nowych ogłoszeń sprzedaży lub licytowania takich ogłoszeń.
  7. Operator może podjąć środki, takie jak zablokowanie użytkownika, jeśli istnieją przesłanki wskazujące na to, że użytkownik narusza przepisy prawa, prawa osób trzecich lub niniejsze OWH. W szczególności operator może podjąć działania, jeśli istnieją oznaki, że użytkownik próbuje obejść aukcję, np. próbując uzyskać dane kontaktowe kupującego lub sprzedającego w celu przeprowadzenia transakcji poza platformą. Jeśli kupujący wielokrotnie nie wywiązuje się z płatności faktur prowizyjnych na rzecz operatora, operator zastrzega sobie prawo do tymczasowego lub trwałego zablokowania konta użytkownika.

 

IV. Tworzenie ogłoszeń online

  1. Sprzedawcy są upoważnieni do umieszczania na platformie używanych lub nowych kamperów, przyczep kempingowych lub podobnych pojazdów na sprzedaż ("ogłoszenie sprzedaży"). Sprzedawca ma możliwość zaoferowania swojego pojazdu na sprzedaż szerokiemu gronu nabywców od profesjonalnych dealerów w ramach aukcji internetowej.
  2. Ogłoszenie sprzedaży jest tworzone przez samego sprzedawcę i musi być zaprojektowane zgodnie z wiążącymi specyfikacjami na platformie. Sprzedawca może wystawić dowolną liczbę pojazdów. Każdy pojazd odpowiada aukcji lub ogłoszeniu sprzedaży. Podczas tworzenia ogłoszenia sprzedawca musi określić swoją minimalną cenę sprzedaży (znaną również jako "cena wywoławcza").
  3. Sprzedawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść ogłoszenia sprzedaży. Sprzedawca jest zobowiązany do stworzenia prawdziwego i kompletnego ogłoszenia sprzedaży. Sprzedawca gwarantuje dokładność dostarczonych informacji, w szczególności informacji, które mogą mieć znaczenie dla decyzji o zakupie przez potencjalnych nabywców (np. wady, brakujące dokumenty itp.). Jeśli sprzedający już w momencie tworzenia ogłoszenia wie, że wbrew § VII ust. 1 nie jest możliwe przekazanie pojazdu w ciągu 15 dni od sprzedaży, sprzedający musi podać najwcześniejszy możliwy termin przekazania podczas tworzenia ogłoszenia o sprzedaży.
  4. Po opublikowaniu ogłoszenia sprzedaży zmiany nie są już zasadniczo możliwe. Jeśli zmiany są konieczne z powodu nieprawidłowych informacji, sprzedający musi niezwłocznie skontaktować się z operatorem. Operator sprawdzi te zmiany i w razie potrzeby dostosuje je w ogłoszeniu o sprzedaży, jeśli wydają się one istotne i uzasadnione dla ewentualnej decyzji o zakupie. Operator poinformuje oferentów tak szybko, jak to możliwe, biorąc pod uwagę normalne godziny pracy (od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00). Oferent (kupujący), który zaoferował najwyższą cenę, ma prawo odwołać lub potwierdzić swoją ofertę w związku z zaistniałą zmianą.
  5. Ogłoszenia sprzedaży i inne treści użytkowników publikowane na platformie nie reprezentują opinii operatora. Ogłoszenia sprzedaży nie są sprawdzane przez operatora. Ogłoszenia sprzedaży mogą zawierać oczywiste lub nieoczywiste nieprawdziwe stwierdzenia.
  6. Brak wyraźnego sprawdzenia ogłoszeń sprzedaży przez Operatora nie skutkuje odpowiedzialnością Operatora za ich treść.
  7. Operator jest uprawniony do odmowy publikacji ogłoszenia sprzedaży według własnego uznania i bez podania przyczyn lub do uzależnienia jej od uprzedniego dostosowania go przez sprzedającego zgodnie ze specyfikacjami Operatora.
  8. Sprzedający zobowiązuje się sprzedać swój pojazd po minimalnej cenie sprzedaży, którą sam ustalił, gdy tylko zostanie ona osiągnięta lub przekroczona przez ofertę oferenta na aukcji.
  9. Sprzedający zobowiązuje się zapewnić kupującemu prawo własności do sprzedanego pojazdu nie później niż 15 dni po sprzedaży. Przeniesienie własności odbywa się poprzez przekazanie pojazdu wraz ze wszystkimi związanymi z nim dokumentami, w szczególności dowodem rejestracyjnym część I i część II, a także wszystkimi istniejącymi kluczykami do pojazdu. Strony mogą uzgodnić inny termin.
  10. Jeśli kupujący ostatecznie nie jest w stanie odebrać pojazdu, ponieważ sprzedający sprzedał go gdzie indziej osobie trzeciej i w związku z tym nie może już uzyskać prawa własności, operator nie ponosi odpowiedzialności za ten przypadek.

 

V. Procedura aukcji internetowej, wiążące oświadczenia i zawarcie umowy

  1. Aukcja internetowa ("Aukcja") rozpoczyna się zgodnie z niniejszym punktem w momencie zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży i po jego publikacji (aktywacji) przez Operatora.
  2. Aukcja nie jest aukcją w rozumieniu § 156 BGB. Z prawnego punktu widzenia, umowy kupna-sprzedaży mogą być zawierane pomiędzy sprzedającym a kupującym poprzez ofertę i akceptację zgodnie z §§ 145 i nast. BGB i zgodnie z następującymi przepisami.
  3. Jeśli sprzedający zamieszcza ogłoszenie o sprzedaży, stanowi to wiążącą ofertę. Oferta jest skierowana do oferenta, który zaoferował najwyższą cenę, co najmniej określoną minimalną cenę sprzedaży w okresie licytacji. Sprzedający musi ustalić wiążącą minimalną cenę sprzedaży. Czas trwania aukcji jest określany przez operatora i wynosi zwykle do 24 godzin, w rzadkich przypadkach do 48 godzin, a w wyjątkowych przypadkach (np. z powodu świąt państwowych) maksymalnie do 72 godzin od aktywacji przez operatora.
  4. Po aktywacji ogłoszenia o sprzedaży i rozpoczęciu aukcji zmiany w ogłoszeniu nie są już możliwe. W pozostałym zakresie zastosowanie ma § IV ust. 4.
  5. Zasadniczo sprzedawca nie ma prawa do przedwczesnego zakończenia już trwającej aukcji ani do jej skrócenia lub przedłużenia. Operator może przedwcześnie zakończyć aukcję w indywidualnych przypadkach, jeżeli sprzedający przedstawi szczególne okoliczności, które sprawiają, że przedwczesne zakończenie jest konieczne. Jeśli oferta została już złożona na bieżącej aukcji sprzedawcy w momencie rozpatrywania wymogu skrócenia, przedłużenia lub zakończenia aukcji, skrócenie, przedłużenie lub przedwczesne zakończenie jest wykluczone.
  6. Sprzedający nie może sprzedać pojazdu w innym miejscu lub w międzyczasie, dopóki znajduje się on na aukcji (co do zasady do 24 godzin, w rzadkich przypadkach do 48 godzin, w szczególnych wyjątkowych przypadkach, np. z powodu świąt państwowych, maksymalnie do 72 godzin od aktywacji przez operatora).
  7. Kupujący może licytować ogłoszenia sprzedaży na aukcji. Jest to wiążące oświadczenie woli, które jest ważne do końca aukcji internetowej. Istniejąca oferta wygasa, jeśli do końca aukcji internetowej zostanie złożona wyższa oferta. Najwyższa oferta złożona do końca okresu licytacji stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty w rozumieniu §§ 147 i nast.BGB, pod warunkiem, że osiągnięto co najmniej minimalną cenę sprzedaży. Jeśli jest to najwyższa oferta, a minimalna cena sprzedaży nie została osiągnięta, oferta będzie nadal obowiązywać w pierwszej fazie lub pierwszej rundzie renegocjacji online (patrz § VI).
  8. Kupujący może złożyć nieograniczoną liczbę wiążących ofert (tzw. "ofert bezpośrednich") na określony pojazd w czasie trwania aukcji internetowej. Jeśli oferent złoży więcej niż jedną ofertę (ofertę bezpośrednią) na ten sam pojazd, uwzględniona zostanie tylko najwyższa oferta (oferta bezpośrednia). Pierwsza oferta bezpośrednia jest określana jako "oferta początkowa".
  9. Oprócz stałej oferty (oferty bezpośredniej), kupujący może również złożyć maksymalną ofertę w aukcji, która jest realizowana za pośrednictwem zaprogramowanego agenta licytującego. W oparciu o stałą ofertę (ofertę bezpośrednią) kupującego, agent licytujący przebije oferty innych kupujących na tym ogłoszeniu sprzedaży o 100,00 €, aż do osiągnięcia maksymalnej oferty określonej przez kupującego. Dla wyjaśnienia: Jeśli kupujący zaoferuje kwotę 20.000 € w ofercie bezpośredniej i maksymalną kwotę 25.000 € za pośrednictwem agenta licytującego, agent licytujący przebije wszystkie oferty innych kupujących od 20.100 € do 24.900 € o 100 € każda, do maksymalnej kwoty 25.000 €, w okresie obowiązywania ogłoszenia o sprzedaży. Ma to zastosowanie odpowiednio w przypadku, gdy kilku kupujących złożyło maksymalne oferty na to samo ogłoszenie o sprzedaży za pośrednictwem agentów licytujących. Maksymalna oferta pozostaje ukryta przed innymi użytkownikami.
  10. Przyrosty oferty są dokonywane w krokach co 100 €.
  11. Oferta złożona przez oferenta może zostać anulowana przez operatora tylko wtedy, gdy została złożona w sposób oczywisty nieprawidłowo (np. oferta została nieumyślnie złożona o jedną cyfrę za wysoko, np. zamiast 50 000 euro zaoferowano 500 000 euro). Oferent nie ma jednak prawa do anulowania nieprawidłowej oferty przez operatora.
  12. Ostatnie 30 sekund każdej aukcji nazywane jest "fazą gorących ofert". Podczas fazy gorących ofert ostatnie 30 sekund rozpoczyna się od nowa dla każdej nowej złożonej oferty, aż do złożenia ostatniej oferty. Jeśli w fazie gorących ofert nie zostanie złożona żadna oferta, aukcja kończy się po upływie określonego czasu trwania i kończy się faza składania ofert.
  13. Po zakończeniu aukcji (po zakończeniu regularnego okresu składania ofert) zostaje zawarta wiążąca umowa kupna lub sprzedaży reklamowanego pojazdu między sprzedającym a oferentem, który złożył najwyższą ofertę, pod warunkiem, że złożył on ofertę równą lub wyższą od minimalnej ceny sprzedaży. W przeciwnym razie strony zrzekają się prawa do składania odrębnych oświadczeń w tym zakresie.
  14. Niezależnie od ust. 13 niniejszego paragrafu, aukcja zostaje zakończona przedwcześnie przed końcem regularnego okresu licytacji przez tak zwany "Kup Teraz", jeśli oferent kupi pojazd w regularnym okresie licytacji za pomocą opcji "Kup Teraz" (odpowiedni przycisk) i tym samym zaoferuje minimalną cenę sprzedaży ustaloną przez sprzedającego. Opcja kup teraz dla oferenta wygasa, gdy tylko oferta bezpośrednia lub oferta za pośrednictwem agenta licytującego zostanie złożona na tej aukcji w zwykłym okresie licytacji. W przypadku złożenia oferty kupna z opcją kup teraz, między sprzedającym a kupującym z opcją kup teraz zostaje zawarta wiążąca umowa kupna lub sprzedaży reklamowanego pojazdu. W przeciwnym razie strony powstrzymają się od składania odrębnych oświadczeń w tym zakresie.
  15. W momencie sprzedaży za pośrednictwem platformy automatycznie generowana jest umowa kupna-sprzedaży, której postanowienia są wiążące dla obu stron.
  16. Jeśli po zakończeniu aukcji najwyższa oferta jest niższa od minimalnej ceny sprzedaży wymaganej przez sprzedającego, umowa nie jest początkowo zawierana.

 

VI Renegocjacje online / ponowne ogłoszenie / archiwizacja ofert / automatyczne rundy uzupełniające / możliwość zakupu

  1. Jeżeli na koniec aukcji nie zostanie zawarta żadna umowa w rozumieniu poprzedniego ustępu, następuje "renegocjacja online". Podczas renegocjacji online sprzedawca i oferent, który zaoferował najwyższą cenę, mają dobrowolną możliwość osiągnięcia porozumienia w sprawie ceny.
  2. Ta renegocjacja odbywa się wyłącznie online za pośrednictwem platformy.
  3. Jeśli minimalna cena sprzedaży na aukcji nie została osiągnięta, ostatnia najwyższa oferta jest wysyłana do sprzedawcy drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy po zakończeniu aukcji, co automatycznie inicjuje renegocjacje online.
  4. Sprzedawca może zaakceptować lub odrzucić tę najwyższą ofertę lub złożyć "kontrofertę". Platforma wyznacza na to określony termin, który upływa o godzinie 22:00 w dniu zakończenia aukcji. Termin ten może zostać przedłużony przez operatora najpóźniej do godziny 22:00 następnego dnia (tylko w dni robocze), jeśli sprzedający przedstawi ku temu szczególne okoliczności. Nie ma jednak prawa do przedłużenia terminu.
  5. Ewentualna kontroferta sprzedającego nie może być wyższa niż ustalona wcześniej minimalna cena sprzedaży.
  6. Oferent, który złożył najwyższą ofertę, zostanie poinformowany przez platformę po zakończeniu aukcji, że złożył najwyższą ofertę, że minimalna cena sprzedaży ustalona przez sprzedającego nie została osiągnięta i że renegocjacja online została zainicjowana jego ostatnią najwyższą ofertą.
  7. Jeżeli sprzedający prześle następnie kontrofertę zgodnie z ust. 4 niniejszego paragrafu, oferent, który zaoferował najwyższą cenę, może przyjąć lub odrzucić tę nową kontrofertę lub złożyć "nową ofertę". Jeśli sprzedający wyśle kontrofertę, renegocjacja online zostanie przedłużona najpóźniej do godziny 12:00 w południe następnego dnia. Jeśli następny dzień jest niedzielą lub dniem ustawowo wolnym od pracy, przedłużenie obowiązuje do następnego dnia roboczego do godziny 12:00. "Kontr-oferta" od sprzedającego lub nowa oferta od oferenta, który zaoferował najwyższą cenę, jest wiążąca do upływu terminu. Jeśli sprzedający wyśle kontrofertę, jakakolwiek inna lub tymczasowa sprzedaż poza platformą operatora nie jest dozwolona do czasu wygaśnięcia kontroferty. Niniejszy ustęp ma zastosowanie do wszystkich kontrofert i nowych ofert, które sprzedający lub oferenci oferujący najwyższą cenę składają drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy.
  8. Przesłana kontroferta lub nowa oferta nie może zostać wycofana i pozostaje wiążąca do upływu odpowiedniego terminu.
  9. W ramach renegocjacji online strony mogą renegocjować za pośrednictwem portalu do momentu znalezienia ceny, po której obie strony zgadzają się na transakcję lub do momentu odrzucenia przez jedną ze stron ostatniej dostępnej kontroferty lub nowej oferty. Wiążąca umowa zostaje zawarta, gdy ostatnia kontroferta lub nowa oferta złożona w ramach renegocjacji zostanie zaakceptowana. Jeśli jednak strona odrzuci istniejącą kontrofertę lub nową ofertę lub jeśli określony termin upłynie bez odpowiedzi, renegocjacje online zakończą się niepowodzeniem i umowa nie zostanie zawarta.
  10. Jeśli renegocjacja online nie powiodła się lub aukcja zakończyła się bez złożenia ofert w regularnym okresie składania ofert, operator automatycznie i natychmiast rozpoczyna nową rundę aukcyjną (tzw. "rundę uzupełniającą"). Maksymalnie trzy kolejne rundy (automatycznie rozpoczęte przez operatora) mogą odbyć się bezpośrednio po sobie. Czas trwania rundy uzupełniającej wynosi zazwyczaj do 24 godzin, a maksymalnie 48 godzin, jeśli pomiędzy rundami występują niedziele lub święta. Kolejne rundy są bezpłatne i niewiążące dla sprzedającego. Runda uzupełniająca może zostać anulowana w dowolnym momencie na żądanie sprzedającego, np. poprzez powiadomienie e-mailem lub zadeklarowanie jej jako "sprzedanej gdzie indziej" na koncie użytkownika sprzedającego. Minimalna cena sprzedaży zostaje zastąpiona "ceną wywoławczą", tj. niewiążącą ceną żądaną przez sprzedającego. Sekcja V (13) nie ma zastosowania do kolejnej rundy, co oznacza, że umowa nie zostanie zawarta, jeśli "cena wywoławcza" zostanie osiągnięta lub przekroczona przez ofertę. Umowa zostaje zawarta tylko wtedy, gdy sprzedający aktywnie zgadza się na ofertę za pośrednictwem platformy, akceptując ofertę. Zgoda jest możliwa natychmiast po zakończeniu kolejnej rundy i rozpoczęciu renegocjacji online. Jeśli sprzedający zaakceptuje ofertę za pośrednictwem platformy, między sprzedającym a oferentem, który zaoferował najwyższą cenę, zostaje zawarta wiążąca umowa kupna lub sprzedaży ogłoszonego pojazdu, do której mają zastosowanie odpowiednie postanowienia niniejszych OWH. Jeśli natomiast sprzedający odrzuci ofertę, umowa nie zostanie zawarta, nawet jeśli aktualna najwyższa oferta jest równa lub wyższa od "ceny wywoławczej" sprzedającego.
  11. Jeżeli renegocjacja online nie powiedzie się zgodnie z ust. 9 i 10 niniejszej sekcji, najwyższa oferta ostatnio złożona przez oferenta lub jego agenta licytującego lub nowa oferta ostatnio złożona przez oferenta z renegocjacji online będzie nadal wiążąca w następnej rundzie, w tym w kolejnej renegocjacji online (tak zwana "zarchiwizowana" najwyższa oferta lub "archiwizacja oferty"). Jeśli oferent skorzystał z pośrednika licytacyjnego w celu złożenia oferty, pośrednik licytacyjny lub maksymalna oferta ustawiona w pośredniku licytacyjnym nie jest archiwizowana, a pośrednik licytacyjny jest usuwany przez operatora. Sprzedający i oferenci są informowani elektronicznie za pośrednictwem poczty e-mail i platformy, że oferta została zarchiwizowana.
  12. W przypadku archiwizacji oferty, zarchiwizowana najwyższa oferta najwyższego oferenta jest automatycznie ustawiana przez platformę jako oferta bezpośrednia zgodnie z § V ust. 7 i nast. natychmiast na początku kolejnej rundy.
  13. Zarchiwizowana najwyższa oferta oferenta w tej samej kwocie dla konkretnego ogłoszenia o sprzedaży może zostać zarchiwizowana tylko raz.
  14. Jeśli wszystkie trzy kolejne rundy zakończą się niepowodzeniem zgodnie z ust. 10 niniejszego paragrafu, sprzedający może ponownie umieścić swoje ogłoszenie o sprzedaży w dowolnym momencie w regularnej rundzie aukcyjnej z wiążącą minimalną ceną sprzedaży. Aby wyjaśnić: Jeśli ta regularna runda aukcyjna zakończy się niepowodzeniem, po niej następują maksymalnie trzy kolejne rundy zgodnie z postanowieniami ust. 10 niniejszego paragrafu.
  15. Jeżeli sprzedający zorientuje się w trakcie regularnej rundy aukcyjnej lub trwającej rundy uzupełniającej, że nastąpiło pogorszenie stanu przedmiotu sprzedaży, podczas gdy runda aukcyjna nadal trwa lub już wygasła, sprzedający informuje o tym operatora tak szybko, jak to możliwe, aby operator mógł nieodwołalnie usunąć wszelkie istniejące (zarchiwizowane) oferty najwyższego oferenta, przy czym zobowiązanie najwyższego oferenta do złożenia tej (zarchiwizowanej) oferty natychmiast wygasa.
  16. W przypadku aukcji wybranych przez operatora, których regularny okres składania ofert lub kolejne rundy już się zakończyły i które nie są w trakcie trwających renegocjacji online i dla których nie ma już ważnej zarchiwizowanej oferty (tzw. "możliwości zakupu"), oferent może składać wiążące oferty za pośrednictwem platformy (tzw. "kolejna oferta zakupu").
  17. Oferent może złożyć tylko jedną (1) ważną ofertę zakupu za pośrednictwem platformy dla konkretnej możliwości zakupu. Ważna oferta to taka, która została pomyślnie złożona. Oferta, która jest zbyt niska i została odrzucona przez platformę z komunikatem, jest nieważną kolejną ofertą zakupu.
  18. Oferent jest związany ważną kolejną ofertą zakupu przez 48 godzin od momentu złożenia oferty. Jeśli istnieje już starsza oferta od innego oferenta na okazję zakupu lub odpowiednią aukcję, która nie jest już ważna (tak zwana "ostatnia oferta"), minimalna oferta kolejnej oferty zakupu musi być o co najmniej 100 EUR wyższa niż ostatnia oferta.
  19. Sprzedawca może zaakceptować lub odrzucić kolejną ofertę zakupu oferenta w powyższym okresie lub wysłać "kontrofertę". Dopóki decyzja ta jest w toku, inni oferenci nie mogą złożyć kolejnej oferty zakupu w odpowiedzi na tę okazję zakupu.
  20. Jeśli sprzedający zaakceptuje kolejną ofertę kupna, natychmiastowa sprzedaż i zawarcie umowy kupna odbywa się za pośrednictwem platformy.
  21. Jeśli sprzedający odrzuci kolejną ofertę kupna, umowa kupna nie zostanie zawarta, a kolejna oferta kupna wygaśnie ostatecznie.
  22. Jeśli sprzedający wyśle "kontrofertę", rozpoczyna renegocjację online zgodnie z niniejszym ustępem, dla której obowiązują odpowiednie terminy zgodnie z postanowieniami sekcji VI (7) i (9).
  23. Jeżeli renegocjacja online nie powiedzie się zgodnie z ust. 22 powyżej, nadal obowiązują wszystkie przepisy dotyczące archiwizacji ofert i tworzenia nowych ogłoszeń zgodnie z § VI.

 

VII Przekazanie pojazdu, zapłata ceny zakupu

  1. Sprzedający jest zobowiązany do przeniesienia własności sprzedanego pojazdu na kupującego w ciągu 15 dni od sprzedaży za pośrednictwem platformy. Kupujący zobowiązuje się odebrać zakupiony pojazd od sprzedającego osobiście lub zlecić jego odbiór w ciągu 15 dni od daty zakupu za pośrednictwem platformy. Przeniesienie własności odbywa się poprzez przekazanie pojazdu wraz ze wszystkimi powiązanymi dokumentami, w szczególności dowodem rejestracyjnym część I i część II, a także wszystkimi istniejącymi kluczykami do pojazdu. Jeśli sprzedający z góry wie, że nie będzie możliwe przekazanie pojazdu w ciągu 15 dni od sprzedaży za pośrednictwem platformy, w przeciwieństwie do zdania 1 niniejszego ustępu, sprzedający musi określić najwcześniejsze możliwe przekazanie podczas tworzenia ogłoszenia o sprzedaży.
  2. Strony mogą uzgodnić inny termin przeniesienia własności w drodze odstępstwa od ust. 1 niniejszego paragrafu.
  3. Jeżeli pojazd lub dowód rejestracyjny część II nie jest własnością sprzedającego, np. z powodu trwającego finansowania/leasingu, sprzedający musi przedstawić pisemny dowód od przyjmującego zabezpieczenie, najpóźniej w momencie przekazania pojazdu, określający miejsce zapłaty ceny zakupu (w całości lub w części), tak aby przyjmujący zabezpieczenie mógł wysłać dowód rejestracyjny część II do kupującego.
  4. Operator zaleca, aby kupujący sprawdził pojazd zakupiony na aukcji przed dokonaniem płatności (zazwyczaj na miejscu w siedzibie sprzedającego).
  5. Kupujący zobowiązuje się zapłacić za pojazd w całości przed lub najpóźniej w momencie odbioru. Sposób płatności (gotówka, przelew bankowy) zostanie uzgodniony między stronami. Płatność za pojazd dopiero po odbiorze jest wykluczona.

 

VIII Koszty dla kupującego i sprzedającego, prowizja za pośrednictwo, fakturowanie

  1. Korzystanie z platformy jest zasadniczo bezpłatne dla kupujących i sprzedających.
  2. Sprzedający nie ponosi żadnych opłat, prowizji ani innych kosztów, niezależnie od tego, czy jego pojazd zostanie sprzedany, czy nie.
  3. Kupujący płaci operatorowi prowizję za pośrednictwo w zakupie pojazdu. Prowizja za pośrednictwo wynosi 1,75% netto (plus aktualnie obowiązujący podatek VAT) od ceny zakupu online pojazdu prezentowanego na platformie. Minimalna prowizja za pośrednictwo wynosi 399 euro netto, a maksymalna prowizja za pośrednictwo wynosi 3500 euro netto. Jeśli kupujący spełnia wymagania dotyczące wewnątrzwspólnotowego nabycia zgodnie z § 1a UStG, fakturowanie jest ściśle netto.
  4. Faktura elektroniczna jest generowana automatycznie po dokonaniu zakupu za pośrednictwem platformy. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że każda faktura jest dostarczana wyłącznie w formie elektronicznej; kupujący nie otrzymuje faktury papierowej. Fakturę można w każdej chwili pobrać online. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że operator nie będzie dokonywał żadnych późniejszych korekt faktur i umów kupna z powodu renegocjacji ceny kupna między sprzedającym a kupującym w przypadku aukcji, które już wygasły.
  5. Fakturę należy opłacić w ciągu 3 dni od odbioru zakupionego pojazdu. Sprzedający i kupujący zobowiązują się do poinformowania operatora o pomyślnym przekazaniu pojazdu na żądanie.
  6. Prawo Operatora do zapłaty prowizji przez kupującego wygasa w przypadku skutecznego odstąpienia od umowy przez jedną ze stron. Wyjątek stanowi rozwiązanie umowy przez sprzedającego z powodu zawinionego naruszenia obowiązków przez kupującego. W przypadku zawinionego naruszenia obowiązków przez kupującego, w szczególności nieodebrania lub niezapłacenia za pojazd zakupiony za pośrednictwem platformy, operator zastrzega sobie prawo do żądania od kupującego pełnej kwoty utraconej prowizji maklerskiej z tej czynności prawnej. Kupujący jest uprawniony do udowodnienia operatorowi, że szkoda jest niższa.
  7. W przypadku zawinionego naruszenia obowiązków przez sprzedającego, np. jeśli sprzedający sprzeda wymieniony pojazd przedwcześnie (podczas regularnego okresu licytacji/aukcji lub podczas renegocjacji online) innej stronie lub nie wypełni swoich zobowiązań umownych po sprzedaży za pośrednictwem platformy, a tym samym nie nabędzie prawa własności do swojego pojazdu, lub jeśli okaże się, że sprzedający błędnie przedstawił stan pojazdu (informacje w ogłoszeniu o sprzedaży dotyczące stanu, historii, wyposażenia, opisu, wad itp.Operator zastrzega sobie prawo do żądania od sprzedającego pełnej kwoty utraconej prowizji maklerskiej od tej transakcji prawnej. Sprzedający ma prawo udowodnić operatorowi, że strata była niższa.

 

IX. Gwarancja i odpowiedzialność sprzedającego, prawo do odstąpienia od umowy

  1. Reklamowany pojazd jest sprzedawany z wyłączeniem odpowiedzialności za wady rzeczowe i wady prawne, za wady produktów cyfrowych i towarów z elementami cyfrowymi, chyba że w niniejszej klauzuli uzgodniono lub podkreślono inaczej.
  2. Powyższe wyłączenie odpowiedzialności nie ma zastosowania do:
    1. gwarancji wyraźnie zadeklarowanych na piśmie przez sprzedającego,
    2. szkód spowodowanych umyślnym lub rażąco niedbałym naruszeniem obowiązków przez sprzedającego lub jego pomocników,
    3. szkód spowodowanych zawinionym naruszeniem istotnych zobowiązań umownych (istotne zobowiązania umowne są rozumiane jako te zobowiązania, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których przestrzeganiu partner umowy może regularnie polegać), przy czym odpowiedzialność w tym przypadku jest ograniczona do wysokości typowo przewidywalnej szkody i/lub
    4. za szkody wynikające z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu.
       
  3. Kupujący i sprzedający są uprawnieni do odstąpienia od umowy, jeżeli podczas oględzin lub kontroli na miejscu w siedzibie sprzedającego, tj. w momencie przekazania pojazdu, ujawni się odchylenie stanu faktycznego (odpowiadającego wiążącym informacjom podanym przez sprzedającego w ogłoszeniu o sprzedaży) od stanu docelowego (odpowiadającego stanowi faktycznemu na miejscu po oględzinach dokonanych przez kupującego), za którego usunięcie lub przywrócenie wymagana jest rozsądna kwota pieniężna. Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli sprzedający nie jest w stanie osiągnąć wzajemnego porozumienia w sprawie skorygowanej lub niższej ceny zakupu (w ramach renegocjacji "na miejscu").
  4. Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli sprzedający nie wywiąże się ze swojego obowiązku zapewnienia własności w uzgodnionym terminie lub w rozsądnym terminie dodatkowym ustalonym przez kupującego.
  5. Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli kupujący nie wywiąże się z obowiązku odbioru i przejęcia pojazdu oraz zapłaty ceny zakupu w uzgodnionym terminie lub w rozsądnym terminie dodatkowym wyznaczonym przez sprzedającego.

 

X. Odpowiedzialność operatora

  1. Sprzedający ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść i zgodność z prawem ogłoszenia.
  2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za wypełnienie wzajemnych zobowiązań wynikających z zawartych umów kupna.
  3. Operator ponosi odpowiedzialność wobec stron bez ograniczeń w przypadku umyślnego i rażącego niedbalstwa, ale tylko w przypadku lekkiego niedbalstwa w przypadku naruszenia podstawowych zobowiązań (tj. zobowiązań umownych, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania danej umowy i na których przestrzeganiu sprzedawca lub kupujący lub osoba trzecia regularnie polega i może polegać). Odpowiedzialność w przypadku naruszenia takiego kardynalnego obowiązku jest ograniczona do szkody typowej dla umowy, której wystąpienia operator musiał się spodziewać w momencie zawarcia umowy ze względu na okoliczności znane w tym czasie. Wszelka dalsza odpowiedzialność jest wyłączona.
  4. Powyższe ograniczenia odpowiedzialności obowiązują również na rzecz zastępców prawnych operatora.
  5. Powyższe ograniczenia odpowiedzialności w niniejszej sekcji nie mają zastosowania do szkód wynikających z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu, które wynikają z niedbałego naruszenia obowiązków przez operatora lub umyślnego lub niedbałego naruszenia obowiązków przez przedstawiciela prawnego lub zastępcę operatora. Ograniczenia odpowiedzialności nie mają również zastosowania, jeśli operator podstępnie zataił wadę lub przyjął gwarancję na stan pojazdu oraz w przypadku roszczeń operatora wynikających z ustawy o odpowiedzialności za produkt.

 

XI Postanowienia końcowe

  1. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszych OWH jest lub stanie się nieważne w całości lub w części, nie ma to wpływu na ważność pozostałych postanowień. To samo ma zastosowanie w przypadku znalezienia luki w niniejszych OWH. Nieważne postanowienie zostanie zastąpione lub luka zostanie wypełniona ważnym i wykonalnym postanowieniem, które jest najbardziej zbliżone pod względem prawnym i ekonomicznym do tego, co strony umowy zamierzały lub zamierzałyby zgodnie ze znaczeniem i celem niniejszych OWH, gdyby rozważyły tę kwestię przy zawieraniu umowy. Jeżeli nieważność postanowienia opiera się na określonej w nim mierze świadczenia (np. czasie, terminie lub dacie), postanowienie należy uzgodnić z prawnie dopuszczalną miarą, która jest najbardziej zbliżona do pierwotnej miary.
  2. Niniejsze OWH, umowa o korzystanie z platformy oraz umowy kupna zawierane między sprzedającym a kupującym za pośrednictwem platformy podlegają prawu Republiki Federalnej Niemiec z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) oraz przepisów międzynarodowego prawa prywatnego.
  3. Miejscem jurysdykcji dla sporów między operatorem a użytkownikami jest Berlin, Niemcy, chyba że użytkownik jest konsumentem. Operator jest również uprawniony do pozwania kupującego w miejscu prowadzenia przez niego działalności gospodarczej.

 

Status 01.01.2025

Umowa kupna-sprzedaży (wzór)

Pomiędzy

[Dane sprzedawcy]

zwanym dalej "Sprzedającym"

oraz

[dane / szczegóły kupującego]

zwanym dalej "Kupującym"

Sprzedający i Kupujący zwani dalej również łącznie "Stronami"

[Data sprzedaży]
 

I Umowa sprzedaży

  1. Sprzedający zareklamował swój pojazd na platformie caravanmarkt24.de (zwanej dalej "Operatorem") z wiążącymi szczegółami określonymi w Załączniku 1.
  2. Kupujący nabył pojazd za cenę zakupu wynoszącą € [cena zakupu].


II Przekazanie pojazdu, zapłata ceny zakupu

  1. Sprzedający jest zobowiązany do przeniesienia własności sprzedanego pojazdu na kupującego w ciągu 15 dni od sprzedaży za pośrednictwem platformy. Kupujący zobowiązuje się odebrać lub zorganizować odbiór zakupionego pojazdu od sprzedającego w ciągu 15 dni od zakupu za pośrednictwem platformy. Przeniesienie własności odbywa się poprzez przekazanie pojazdu wraz ze wszystkimi powiązanymi dokumentami, w szczególności dowodem rejestracyjnym część I i część II, a także wszystkimi istniejącymi kluczykami do pojazdu. Jeżeli sprzedający określił już inny termin przekazania pojazdu w ogłoszeniu o sprzedaży zgodnie z Załącznikiem 1 (dłuższy niż 15 dni od daty sprzedaży za pośrednictwem platformy), termin ten ma zastosowanie do przeniesienia własności.
  2. Strony mogą uzgodnić inny termin przeniesienia własności.
  3. Jeśli pojazd lub dowód rejestracyjny część II nie jest własnością sprzedającego, np. z powodu trwającego finansowania/leasingu, sprzedający przedkłada pisemny dowód od przyjmującego zabezpieczenie, najpóźniej w momencie przekazania pojazdu, określający miejsce zapłaty ceny zakupu (w całości lub w części), tak aby przyjmujący zabezpieczenie mógł wysłać dowód rejestracyjny część II do kupującego.
  4. Operator zaleca, aby kupujący sprawdził pojazd zakupiony na aukcji przed dokonaniem płatności (zazwyczaj na miejscu w siedzibie sprzedającego).
  5. Kupujący zobowiązuje się zapłacić za pojazd w całości przed lub najpóźniej w momencie odbioru. Sposób płatności (gotówka, przelew bankowy) zostanie uzgodniony między stronami. Płatność za pojazd dopiero po odbiorze jest wykluczona.
  6. Kupujący jest zobowiązany do przerejestrowania lub wyrejestrowania pojazdu niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych po otrzymaniu dowodów rejestracyjnych część I i II, o ile nie zostało to jeszcze uczynione przez sprzedającego.


III Gwarancja i odpowiedzialność sprzedającego, prawo do odstąpienia od umowy

  1. Pojazd jest sprzedawany z wyłączeniem odpowiedzialności za wady rzeczowe i wady prawne, za wady produktów cyfrowych i towarów z elementami cyfrowymi.
  2. Powyższe wyłączenie odpowiedzialności nie ma zastosowania do:
    1. Gwarancji wyraźnie zadeklarowanych na piśmie przez sprzedającego,
    2. szkód spowodowanych umyślnym lub rażąco niedbałym naruszeniem obowiązków przez sprzedającego lub jego pomocników,
    3. szkód spowodowanych zawinionym naruszeniem istotnych zobowiązań umownych (istotne zobowiązania umowne są rozumiane jako te zobowiązania, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których przestrzeganiu partner umowy może regularnie polegać), przy czym odpowiedzialność w tym przypadku jest ograniczona do wysokości typowo przewidywalnej szkody i/lub
    4. za szkody wynikające z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu.
  3. Kupujący i sprzedający są uprawnieni do odstąpienia od umowy, jeżeli podczas oględzin lub kontroli na miejscu w siedzibie sprzedającego, tj. w momencie przekazania pojazdu, ujawni się odchylenie stanu faktycznego (odpowiadającego wiążącym informacjom podanym przez sprzedającego w ogłoszeniu o sprzedaży) od stanu docelowego (odpowiadającego stanowi faktycznemu na miejscu po oględzinach dokonanych przez kupującego), za którego usunięcie lub przywrócenie wymagana jest rozsądna kwota pieniężna. Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli sprzedający nie jest w stanie osiągnąć wzajemnego porozumienia w sprawie skorygowanej lub niższej ceny zakupu (renegocjacja "na miejscu").
  4. Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli sprzedający nie wywiąże się ze swojego zobowiązania do zapewnienia własności w uzgodnionym terminie lub w rozsądnym okresie karencji ustalonym przez kupującego.
  5. Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeśli kupujący nie wywiąże się z obowiązku odbioru i przejęcia pojazdu oraz zapłaty ceny zakupu w uzgodnionym terminie lub w rozsądnym terminie dodatkowym wyznaczonym przez sprzedającego.

 

Potwierdzenie przekazania

  1. Sprzedający potwierdza, że otrzymał pełną cenę zakupu w gotówce/ekwiwalentach gotówkowych samodzielnie lub na wskazane przez niego konto strony trzeciej.
  2. Kupujący potwierdza, że dokonał oględzin pojazdu i stwierdził, że jest on zgodny z umową i porozumieniem.
  3. Kupujący potwierdza, że otrzymał od sprzedającego wszystkie istotne lub dostępne dokumenty i kluczyki.
  4. Kupujący potwierdza przejęcie pojazdu.

 

Status 01.01.2025